• 0241752930
  • scoala3mg@yahoo.com
  • str. Albatros nr.10, Mangalia, Constanța, 905500

Proiecte Meet and Code

Proiectele Meet And Code 

Anul școlar 2023-2024

EVENIMENTUL DE PROGRAMARE ȘI TEHNOLOGIEFunky Monsters

Evenimentul de tehnologie și programare „Funky monsters” s-a desfășurat în data de 07.10.2023, între orele 10:00 – 12:00 și în data de 14.10.2023 între orele 10:00 – 12:00 .

Evenimentul a avut loc la inițiativa europeană Europe Code Week cu  scopul de a  promova educația digitală și a competențelor tehnologice.

Evenimentul este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/), susținut la nivel european de Amazon și SAP. Meet and Code 2023 este coordonat de Haus des Stiftens și rețeaua TechSoup Europe și susține, pentru al 7-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

 În România și Republica Moldova, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. Asociația Techsoup sprijină organizații nonprofit, profesori, învățători, viitori învățători și tineri să își atingă potențialul prin resurse și oportunități create de și cu tehnologie. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană. Mai multe despre misiunea organizației și programele Asociației Techsoup pentru organizații non-profit și pentru profesori pe www.asociatiatechsoup.ro.”

În cadrul proiectului s-au  proiectat și realizat jucării digitale.

Grupul țintă este format din elevii Școlii Gimnaziale Nr. 3 Mangalia care vor fi încurajați  să se implice în activitățile practice de programare.

Evenimentul va fi coordonat de d-na profesor de informatică Dumitru Alina.

 

Anul școlar 2022-2023

EVENIMENTUL DE PROGRAMARE ȘI TEHNOLOGIELights in Town

La Școala Gimnazială Nr. 3 Mangalia s-a desfășurat evenimentul de tehnologie și programare LIGHTS IN TOWN în data de 10.09.2022, între orele 10:00-12:00 și în data de 17.09.2022, între orele 10:00-12:00.

Evenimentul este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/), susținut la nivel european de Amazon și SAP. Meet and Code 2022 este coordonat de Haus des Stiftens și rețeaua TechSoup Europe și susține, pentru al 7-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

 În România și Republica Moldova, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. Asociația Techsoup sprijină organizații nonprofit, profesori, învățători, viitori învățători și tineri să își atingă potențialul prin resurse și oportunități create de și cu tehnologie. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană. Mai multe despre misiunea organizației și programele Asociației Techsoup pentru organizații non-profit și pentru profesori pe www.asociatiatechsoup.ro.”

Scopul evenimentului a fost:

Realizarea unui sistem automat și economic de iluminare a orașului

Evenimentul își propune să ajute elevii să înțeleagă modul de funcționare a fotorezistorului, placuțelor micro:bit, a senzorului de lumină de pe plăcuța microbit și modul de transmitere a datelor.

Activitatea se va desfășura în 2 sesiuni:

În prima sesiune, s-au prezentat noțiunile teoretice despre fotorezistor, plăcuța microbit, conductibilitate, modul de funcționare a afișare a luminozității și modul de transmitere a datelor între două placate,  iar în a doua sesiune s-aprezentat modul programare a  placuței microbit pentru a transmite în funcție de luminozitate pornirea lămpilor stradale.

Facilitatorul evenimentului a prezentat noțiunile teoretice despre plăcuța microbit:BBC și modul de funcționare al acesteia și a oferit exemple despre utilizarea fotorezistorului în viața reală.

 

Anul școlar 2021-2022

EVENIMENTUL DE PROGRAMARE ȘI TEHNOLOGIEHappy Plants

La începutul lunii octombrie în data de 04.10.2021, între orele 10:00-12:00 și în data de 06.10.2021, între orele 10:00-12:00 la Școala Gimnazială Nr. 3 Mangalia s-a desfășurat evenimentul de tehnologie și programare HAPPY PLANTS.

Evenimentul este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/), susținut la nivel european de Amazon și SAP. Meet and Code 2021 este coordonat de Haus des Stiftens și rețeaua TechSoup Europe și susține, pentru al 7-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

 În România și Republica Moldova, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. Asociația Techsoup sprijină organizații nonprofit, profesori, învățători, viitori învățători și tineri să își atingă potențialul prin resurse și oportunități create de și cu tehnologie. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană. Mai multe despre misiunea organizației și programele Asociației Techsoup pentru organizații non-profit și pentru profesori pe www.asociatiatechsoup.ro.”

Realizarea unui sistem de atenționare gradului de umiditate a solului unor plante

Evenimentul își propune să ajute elevii să înțeleagă modul de funcționare a placuțelor micro:bit și a senzorului de umiditate pentru a citi umiditatea solului.

Activitatea se va desfășura în 2 sesiuni:

În prima sesiune se vor prezenta noțiunile teoretice de rezistență electrică, conductibilitate și modul de funcționare a senzorului de umiditate , iar în a doua sesiune se va prezenta modul de conectare a senzorului la placuța microbit și se va programa placuța pentru a afișa valoarea citită.

Elevii se vor conecta la eveniment  cu ajutorul aplicatiei Microsoft Teams.

Facilitatorul evenimentului va prezenta noțiunile teoretice din fizică și va oferi exemple din viața reală pentru înțelegerea acestora.

Se va prezenta modul de funcționare al plăcuței microbit și conectarea senzorului de umiditate la plăcuță.

Participanții vor folosi aplicația online  https://makecode.microbit.org/ pentru a citi și afișa valoarea umidității solului pe ecranul placuței.

Elevii au posibilitatea de a folosi noțiunile teoretice în practică și vor realiza câte un film cu proiectele realizate în care vor prezenta noțiunile înțelese de ei și vor propune aplicații practice.Filmele vor fi expuse pe site-ul școlii

Anul școlar 2020-2021

EVENIMENTUL DE PROGRAMARE ȘI TEHNOLOGIEANIMATE YOUR HERO

La Școala Gimnazială Nr. 3 Mangalia s-a desfășurat evenimentul de tehnologie și programare ANIMATE YOUR HERO în data 07.10.2020, orele 10:00 – 12:00 și  în data 10.10.2020, orele 10:00 – 12:00 . Evenimentul a aut loc online pe platforma Microsoft Teams a școlii.                        

Evenimentul au fost finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/), susținut la nivel european de Amazon și SAP. Meet and Code 2020 este coordonat de Haus des Stiftens și rețeaua TechSoup Europe și susține, pentru al 7-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

 În România și Republica Moldova, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. Asociația Techsoup sprijină organizații nonprofit, profesori, învățători, viitori învățători și tineri să își atingă potențialul prin resurse și oportunități create de și cu tehnologie. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană. Mai multe despre misiunea organizației și programele Asociației Techsoup pentru organizații non-profit și pentru profesori pe www.asociatiatechsoup.ro.”

În cadrul evenimentului,  elevii au învățat să programeze într-un mod practic și atractiv în utilizarea plăcuței micro:bit.

 Grupul țintă este format din 20 de elevi ai Școlii Gimnaziale Nr. 3 Mangalia din clasele a VI-a, care știu să programeze în Scratch.

 Participarea la eveniment a avut loc pe platforma  MicrosoftTeams

 

EVENIMENTUL DE PROGRAMARE ȘI TEHNOLOGIEANIMATE YOUR CARTOON CHARACTER

La Școala Gimnazială Nr. 3 Mangalia s-a desfășurat evenimentul de tehnologie și programare ANIMATE YOUR CARTOON CHARACTER în data 14.10.2020, orele 09:00 – 11:00 și  în data 17.10.2020, orele 09:00 – 11:00 . Evenimentul a aut loc online pe platforma Microsoft Teams a școlii.                                     

Evenimentul a fost finanțate cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/), susținut la nivel european de Amazon și SAP. Meet and Code 2020 este coordonat de Haus des Stiftens și rețeaua TechSoup Europe și susține, pentru al 7-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

 În România și Republica Moldova, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. Asociația Techsoup sprijină organizații nonprofit, profesori, învățători, viitori învățători și tineri să își atingă potențialul prin resurse și oportunități create de și cu tehnologie. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană. Mai multe despre misiunea organizației și programele Asociației Techsoup pentru organizații non-profit și pentru profesori pe www.asociatiatechsoup.ro.”

În cadrul evenimentului elevii au desenat în Scratch .Desenele vor prinde viață prin  realizarea de gif-uri animate.

Elevii s-au conectat la orele stabilite împreună cu profesorul pe platforma Microsoft Teams, Scratch, https://ezgif.com/, Padlet

Activitățile evenimentului:

– Elevii se vor conecta lecție cu ajutorul aplicatiei Microsoft Teams

– Profesorul coordonator va explica modul de utilizare a instrumentelor de desenare și modificare a costumelor. Va încuraja elevii să fie creativi în realizarea propriilor creații.

– Pentru fiecare personaj desenat se vor realiza cel puțin 3 costume

– Elevii vor scrie codul pentru animarea personajelor, vor salva și vor înregistra proiectul

– Filmele create vor fi transformate în gif-uri animate cu ajutorul aplicației  https://ezgif.com/

– Imaginile animate vor fi publicate într-un padlet pe site-ul școlii și în spațiul proiectului eTwinning.


Anul școlar 2019-2020

EVENIMENTUL DE PROGRAMARE ȘI TEHNOLOGIEKeep de Line

Pe data de 16.10.2019 la Școala Gimnazială Nr. 3 Mangalia s-a desfășurat evenimentul de tehnologie și programare KEEP THE LINE.

Evenimentul este finanțat cu ajutorul programului Meet and Code (https://www.meet-and-code.org/), susținut la nivel european de Amazon și SAP. Meet and Code 2019 este coordonat de Haus des Stiftens și rețeaua TechSoup Europe și susține, pentru al 7-lea an consecutiv, evenimente de tehnologie și programare aliniate cu misiunea inițiativei Comisiei Europene: Europe Code Week.

 În România și Republica Moldova, programul Meet and Code este coordonat de Asociația Techsoup. Asociația Techsoup sprijină organizații nonprofit, profesori, învățători, viitori învățători și tineri să își atingă potențialul prin resurse și oportunități create de și cu tehnologie. Asociația Techsoup este câștigătoare a premiului Digital Skills for Education din cadrul European Digital Skills Awards în 2017, competiție organizată de Comisia Europeană. Mai multe despre misiunea organizației și programele Asociației Techsoup pentru organizații non-profit și pentru profesori pe www.asociatiatechsoup.ro.”

Prin evenimentul “KEEP THE LINE”, ne propunem să îi familiarizăm pe elevii Școlii Gimnaziale Nr. 3 Mangalia cu activitatea de programare, în același timp să le arătăm acestora că învățarea poate fi ușoară și amuzantă .

Activitățile evenimentului:

– Discuții referitoare la procesul de codare urmate de exerciții aplicative

– Lansarea și prezentarea programului OpenRoberta;

– Programarea deplasării robotului pe traseu în OpenRoberta;

– Configurarea robotului;

– Salvarea schiței realizată în OpenRoberta și încărcarea ei în Arduino IDE;

– Parcurgerea traseului; – Premierea participanților