Prezentare
“ ȘCOALA CEA MAI BUNĂ ESTE ACEEA PE CARE O IUBEȘTE MAI MULT ȘCOLARUL DECÂT PROFESORUL”- Nicolae Iorga

MISIUNEA ȘCOLII
Având în vedere că în localitate trăiesc români, turci, tătari, rromi, școala noastră va avea ușile deschise pentru toți cei care au nevoie de educație (copii, tineri, adulți), indiferent de etnie și religie, pentru a asigura apropierea între etnii, cunoașterea și acceptarea reciprocă, în vederea unei conviețuiri armonioase, promovarea unei educații în spiritul societății europene.
Școala Gimnazială Nr.3 Mangalia își propune să construiască în fiecare zi o comunitate încrezătoare, asigurând tuturor copiilor dezvoltarea competențelor, aptitudinilor și intereselor individuale, a capacităților de adaptare la o lume în schimbare, educarea emoțiilor și a stimei de sine, în spiritul valorilor și practicilor democratice europene, pregătindu-i pentru o viață împlinită.
VIZIUNEA ȘCOLII
EDUCAȚIE EUROPEANĂ PENTRU O SOCIETATE EUROPEANĂ
“O școală fericită și deschisă pentru toți!”
Școala Gimnazială Nr.3 Mangalia va deveni cea mai bună opțiune educativă pentru toți copiii din comunitatea apropiată, prin crearea unui mediu de învățare stimulativ și valorizant, în care fiecare să se simtă bine și să experimenteze o călătorie educațională de neegalat, transformatoare pe plan intelectual, social și personal.
VALORI
a) Principiul egalității de șanse, conform căruia oamenii au șanse egale de a se exprima, de a învăța și de a deveni furnizori de informații și valori general valabile: Adevăr, Bine Și Frumos, Nediscriminare, Șanse Egale La Educație.
b) Motivarea pentru învățare pe tot parcursul vieții, conceptul de dezvoltare durabilă cu scopul de a avea tineri cât mai bine pregătiți pentru a face față provocărilor prezente și viitoare;
c) Dialogul intercultural, prin activități de parteneriate, desfășurate la nivel preșcolar, primar, gimnazial.
d) Dezvoltarea competenței “A învăța să înveți!”.
e) Dezvoltarea competențelor sociale și civice, în scopul formării abilității de a participa într-un mod eficient și constructiv la viața socială și de a se implica în mod activ și democratic, în contextul unor societăți din ce în ce mai variate.