Proiectul Marea Neagră încotro?
Ani ȘCOLARI 2020-2021/2021-2022
Moto- “Există destule resurse în lume pentru nevoile umane dar nu și pentru lăcomia umană. “ – Mohandas K. Gandhi
Educaţia de mediu încorporează componenta umană în explorarea problemelor de mediu şi în găsirea soluţiilor;
Esenţa educaţiei de mediu este bazată pe principii ştiintifice, privind înţelegerea sistemelor sociale şi ecologice;
Acesta este un sistem de valori care se construieşte conştient;
Este săvârşită de acţiuni publice şi private.
Obiectivele educaţiei de mediu sunt:
- Participarea: de a furniza indivizilor, grupurilor şi societăţii posibilitatea de a fi activ implicaţi în exercitarea abilităţilor lor la diferite niveluri, în dezvoltarea durabilă.
- Înţelegerea: de a ajuta indivizii, grupurile şi societatea să câştige experienţa şi o buna înţelegere în cunoaşterea şi competenţele cerute de dezvoltarea durabilă.
- Promovarea valorilor: de a ajuta indivizii, grupurile şi societatea să dobândească percepţia în problemele legate de durabilitate, precum şi un set de valori cu ajutorul cărora să evalueze căile cele mai potrivite de punere în aplicare a dezvoltării durabile.
- Dezvoltarea abilităţilor: de a ajuta indivizii, grupurile şi societatea să dobândească competente si abilitati pentru a fi apti de a identifica si anticipa problemele de mediu si de a lucra cu altii pentru a le rezolva, minimiza si preveni.
- Dezvoltarea constiintei: de a crea o înţelegere generală a impactului şi efectelor unui comportament sau stil de viaţă, atât pe plan local cât şi global, pe termen scurt şi termen lung.”
SCOPUL PROIECTULUI :
- Implicarea elevilor în acțiuni ecologice
- dezvoltarea conștiinței și conduitei ecologice
- dezvoltarea competențelor elevilor de întreprinzători
- dezvoltarea competențelor antreprenoriale pentru reușita personală și socială
Obiectivele proiectului :
- Formarea conștiinței ecologice și a unui comportament ecologic
- Înțelegera de către elevi a conexiunilor și interelațiilor dintre diferitele sisteme biologice dezvoltate atât între ele cât și cu mediul de viață
- Formarea abilităților de întreprinzător și aplicarea acestora în practică prin activități de ecologizare
- Dezvoltarea abilităților de lucru în echipă și a aptitudinilor personale
- Realizarea unor punți de legătură între elevi din diferite școli pe teme ecologice
GRUPUL ȚINTĂ :
Proiectul se adresează elevilor de gimnaziu ( 11-14 ani).
Grup țintă direct- 30 de elevi
Grup țintă indirect –elevii școlii
– cadre didactice,diriginți,părinții elrvilor implicați în proiect
BENEFICIARI
–direcți-
- Elevii
- Profesorii
– indirecți
- Părinții
- Comunitatea locală
Calendarul activităților
Denumirea activității | Data | Responsabili | |
1 | Constituirea echipei de proiect | Mai 2021 | Coordonatorii proiectului |
2 | Stabilirea obiectivelor și a mijloacelor de lucru | Iunie 2021 | Coordonatorii proiectului |
3 | Efecturarea filmărilor subacvatice și a paginilor dedicate din e book | August 2021 | PîP.Florina Petrea |
4 | Documentarea pentru cuprinsul e book | Iulie,august 2021 | Coordonatorii proiectului |
5 | Realizarea părții de istoric a ebook | septembrie | Coordonatorii proiectului |
6 | Realizarea părții de economie | octombrie | Coordonatorii proiectului |
7 | Concursul -Poveștile Mării Negre-redactarea paginilor-Marea Neagră- sursă de inspirație- | 31 octombrie | Prof.Cîrlan Gabriela |
8 | Acțiune de salubrizare a plajei Mangalia | Noiembrie | Coordonatorii proiectului Unitatea de salubrizare –POLARIS- Municipalitatea |
9 | Redactarea părții –Cercetarea- | Noiembrie | Prof.Mitrea Adriana |
10 | Redactarea părții – Marea Neagră,încotro?- | Noiembrie | Coordonatorii proiectului |
11 | Efecturea experimentului –Efectul aerosolilor asupra corpului uman- | Noiembrie | Dr. Laura Condur Centrui medical MEDSIM CENTER SRL Mangalia |
12 | O alimentație sănătoasă pe bază de alge | Decembrie | Elevi ai Liceului economic-Mangalia maistrul instructor bucătar |
13 | Intervenții în caz de poluare cu hidrocarburi–demonstrație practică- | Decembrie | Ing.Stoian –Damen-Șantier Naval Mangalia |
14 | Concluziile proiectului –încheierea e-book și a proiectului | decembrie | Coordonatorii proiectului |