
Proiecte eTwinning 2023-2024
Coding with Scratch
Proiectul Coding with Scratch îi invită pe elevi să facă primii pași în domeniul programării, să învețe despre codificare și să creeze jocuri folosind Scratch. Cu limba engleză ca a doua limbă comună, elevi din diferite țări vor împărtăși, testa și schimba păreri despre proiectele lor scurte programate.
Obiectivele acestui proiect eTwinning vizează:
– Fixarea câtorva conceptele de codificare și a elementelor de bază ale programului Scratch
– Dezvoltarea creativității elevilor
– Exersarea vorbirii unei limbi străine
– Dezvoltarea culturii europene, internaționale și științifice ale elevilor
Activitățile s-au desfășurat din luna septembrie 2023 până în luna mai 2024. Au fost implicați elevi și profesori din 3 țări europene : România, Franța și Croatia.
Inițiatorul proiectului este dna profesoară Dumitru Alina, și din partea școlii noastre ca membri participanți sunt doamnele profesoare Iacob Ancuța și Rotaru Elena-Ramona.
Printre principalele activități desfășurate menționăm:
1. Prezentarea școlilor afișate în spațiul virtual eTwinning
2. Participarea la o activitate privind www.code.org introducerea codificării.
3. Prezentarea participanților, elevi și profesori prin Voki. Ei vor trebui să-și dea numele, să povestească despre hobby-urile lor, ce și-ar dori pentru viitorul lor și să-și dea primele sentimente despre codificare
4. Realizarea de urări și desene folosind aplicația Pixel Art cu ocazia sărbătorilor de iarnă
5. Realizarea de desene, jocuri ( cu operații matematice, de cultură generală, cu animații), povești în limbi străine- franceză și engleză )
6. Crearea de puzzle-uri, padlet-uri
Together for coding and robotics
Proiectul Together for coding and robotics are ca scop inițierea copiilor în programare și robotică, consolidarea competențelor de matematică, dezvoltarea creativității și a competențelor lingvistice.
Activitățile proiectului au fost adaptate la vârsta elevilor și au fost alese teme interdisciplinare care să-i împrietenească pe elevi cu noile tehnologii.
La proiect au participat elevi și profesori din Italia, Grecia, Spania, Macedonia, Malta și România care s-au conectat prin intermediul platformei etwinning la activitățile proiectului.Prin intermediul unui jurnal elevii din Romania au împărtășit activitățile lor partenerilor de proiect.În școală proiectul a fost coordonat de doamna profesor Dumitru Alina.
Principalele activități ale proiectului au fost:
A1- Prezentarea școlilor participante la proiect
A2- Prezentarea elevilor care a avut ca scop dezvoltarea competențelor de comunicare în limba engleză.
A3- Activitatea Christmas wishes a avut ca scop utilizarea tehnicii PixelArt în vederea formării competențelor de abstractizare a desenelor, de descompunere și de identificare a șabloanelor, dar și dezvoltarea creativității prin realizarea unor felicitări de Crăciun. A4- Activitatea Internet Safety a avut ca scop utilizarea în siguranță a Internetului, formarea competențelor de căutare a informațiilor, de identificarea a știrilor false și a pericolelor de pe Internet.
A5- Activitatea Shapes with Scratch a constat în desenarea poligoanelor regulate cu ajutorul aplicației Scratch.
A6- Activitatea Welcome to AR a constat în celebrarea zilei Europei utilizând realitatea argumentată.
Prin intermediul aplicației Quiver elevii au identificat steagurile țărilor din Uniunea europeană și au realizat fișe cu informații despre țările europene.
Realitatea augmentată (AR) reprezintă o nouă tehnologie ce oferă o experiență interactivă și unică utilizatorului.
INTEGRATED TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS IN
MATHS AND SCIENCE LESSONS
Scopul proiectului este de a face învățarea mai plăcută utilizând avantajele tehnologiei, de a obține un punct de vedere științific prin observarea mediului, de a învăța în natură, de a produce relația dintre natură și știință și matematică prin utilizarea STEM. Pe parcursul desfășurării activităților, elevii vor conțtientiza că știința nu este doar un lucru care constă în teorie, ci o putem întâlni peste tot în jurul nostru.
Ne propunem să-i sprijinim pe elevii noștri să producă idei în mod activ pe tot parcursul învățării În același timp, le permitem să determine principiile individuale ale învățării prin distracție, să utilizeze instrumente și aplicații TIC.
În școală proiectul a fost coordonat de doamna profesor Cozma Iuliana.